La col·lecció de mobles de la Masia d’en Cabanyes i del Centre d’Interpretació del Romanticisme Manuel de Cabanyes ens permeten viatjar en el temps i expliquen, sense cap mena de dubte, les maneres de viure en els espais domèstics i interiors i el tarannà de les família Cabanyes.

Carmen Lara, restauradora i especialista en mobles i doctora en Belles Arts, esmentava dies enrere en el seu article “Orígens i originalitat dels mobles de la Masia d’en Cabanyes” que els mobles “…ens permeten viatjar en el temps i ens expliquen la seva procedència i context geogràfic. Els objectes i estils decoratius ens demostren com vivíem abans  i les maneres de gaudir-ne i relacionar-nos, socialment , als nostres espais interiors”.

Aquests dies el “Centre d’interpretació del Romanticisme Manuel de Cabanyes” hem avançant una mica més en la conservació i restauració de la col·lecció Cabanyes. Amb el suport de la Xarxa de Museus Locals de la  Diputació de Barcelona, i la intervenció de SAIA Art, el Centre d’Interpretació del Romanticisme Manuel de Cabanyes ha fet la restauració de les cadires de frare ubicades a la cambra del poeta Manuel de Cabanyes i que es trobaven deteriorades pel pas del temps. Són:

Dues cadires de braços de fusta de noguera, normalment conegudes amb la denominació de “cadires de frare”, amb quatre potes inferiors i travessers. Seient i respatller de cuir clavetejat amb grans taxes de metall (llautó) “clavazones”.

D’estil Renaixement italià, el seu nom és deu al seu ús als convents. Va passar a formar part del mobiliari espanyol, a partir del S XVI.

Un cop restaurades, les peces han retornat a la cambra del poeta.